People just ain’t no good.

Jag fattar att det är hårt att vara du, att du går miste om allt gott som kom din väg. Men du kommer aldrig finna nån tröst hos mig och du kommer aldrig att få nån förståelse från mig. Övertrampen som ni män gör, såna övertramp som jag ska offra mitt liv för att mina sönder inte kommer begå, det är det som aldrig kommer få mig att kolla dig i ögonen igen. Den där rätten som ni tar er, man läser om det överallt, man får höra om det hela tiden och det finns i mig och jag får lyssna på mina närmaste vänners berättelser om och om igen för att dom ens ska orka kliva upp på morgon.
Så nej, håll dig borta från mig och alla jag känner, för jag kommer aldrig, aldrig tillåta dig in i allt det där fina som kom din väg.

När vi ändå håller på. Ta bort den där jävla fokusen från era egna arslen och se till att era bröder och söner och vänner för fan skärper sig. Sluta även sitta så jävla bredbent på bussen.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till People just ain’t no good.

  1. A skriver:

    Ni män. För det finns naturligtvis inte kvinnor som beter sig som skit, kvinnor som våldta, kvinnor som slår, kvinnor som utnyttjar att de är just kvinnor för att få sin vilja igenom?
    Detta är absolut inget försvar för män som gör fruktansvärda saker men det är jävligt tröttsamt att höra att det är ”män” som gör allt.

    Jag har en nära vän som upprepade gånger våldtogs av en kvinna under sin uppväxt, det är så vanligt att män får örfilar, knuffar etc (och såklart grövre misshandel) av sina flickvänner att man talar om accepterat våld då ingen reagerar om en man utsätts för misshandel mitt ute på gatan.

    Det är fruktansvärt att så få våldtäkter anmäls och färre går till avtal, det är lika fruktansvärt att kvinnor misshandlas och inte vågar anmäla, men är det mindre hemskt för män som utsätts för det? (Och man tror för övrigt att allra minst en tredjedel av alla som misshandlas av sin partner är män). Tror du att det någon gång går till åtal när en man anmäler en våldtäkt? Det finns massor av exempel där polisen inte ens tagit emot anmälan när en man anmäler en kvinna för misshandel och en vanlig fråga är: Vad gjorde han för att förtjäna det då?
    Män och kvinnor som utsätts för våld av kvinnor de är i ett förhållande har oftast ingenstans att vända sig just för den inställningen du har: Att det är män som står för det här.

    Lär era barn att inte skada människor, inte pojkar att inte skada kvinnor.

  2. malin skriver:

    Word. Heja både ilskan, uppfostran och orken!

  3. Hanna skriver:

  4. Irma skriver:

    övertrampen som dom begår kan kosta så jävla jävla mycket. älskar det här och hoppas för allt i världen att dina fina barn tar efter dig

Kommentera

