Hej tisdag

Jag är så känslomässigt dränkt. Som att mitt huvud ligger under vatten och nån håller vänligt men bestämt fast det där under.
Det är så svårt att förklara för människor som aldrig känt separationsångest vad det gör mot en. Hur den på riktigt skadar varenda muskel i kroppen, hur andningen slutar fungera och hur totalt jävla desperat man känner sig. Känslan av att ha gjort sitt yttersta med allt man kan erbjuda men att det bara kastas bort. Ignoreras och stängs ute. Man försvinner. Som den osynliga flickan i Mumin. Poff så är snart ba bjällran kvar.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hej tisdag

  1. Eva skriver:

    Du måste kolla upp den sk ”Anknytningsteorin”!!! Det finns massor att läsa. En bra bok är Hemligheten av Dan Josefsson och Egil Linge. Gör det, det har förändrat mitt liv helt och hållet (apropå separationsångest!!!!).
    Mina varmaste tankar till dig!
    /Eva.

  2. Eva skriver:

    Du kan googla på Anknytningsteorin så kommer massor upp!
    /Eva.

  3. dundermei skriver:

    Jag hade den också. Först när han lämnade mig, det var ren och skär desperation. Nu har jag fått en annan version som dyker upp vid varje tårfyllt farväl, varje gång den lilla säger ”Mamma jag vill gå hem till dig igen, jag vill inte vara borta”… och jag vet att jag inte får hämta henne från förskolan den dagen. Kanske inte på många dagar till. Gigantisk smärtsam klump i min mage. För jag vill inte heller vara borta.

  4. Jag förstår. Jag har pausat mitt liv på grund av att jag inte vågar möta den känslan igen. När man måste välja att stanna hos en man inte vill vara med för att man inte kan vara utan den andra.

Kommentera

