En familj med alldeles perfekt för mycket fritid

Bild 2013-09-05 kl. 18.49 #4
Den här dagen är jobbigast, torsdagen innan dom kommer hem igen. Då har jag för det mesta vilat upp mig och börjar så smått gräva ner mig i bilder på dom, jag luktar även på deras söta kläder, sorterar upp deras skor och letar upp nya böcker inför veckan. Idag kom jag även på att vi hade spenderat timmar med photo booth sist dom var här. Ville posta en asgullig video när dom sjunger men jag det verkar inte längre gå att göra det från vimeo. Det var ju synd.

Jag är glad över att vi inte har så mycket planerat på veckorna, det blir sällan stressigt och irritation pga att försöka få ihop vardagen. Vi chillar som mest runt, bjuder på middag, bjuder bort oss själva på middag, kanske sover hos kusinerna, kanske är på bildmuseet eller biblioteket. Tittar MYCKET på youtube och netflix, och så unnar vi oss sjukt mycket och god mat. Ibland hänger dom med mig och kollar på hur det ser ut när jag spelar skivor, det gillar dom.
Som sagt, jag är glad över att dom verkar nöjda med det.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En familj med alldeles perfekt för mycket fritid

  1. Therese E skriver:

    Åh, jag älskar också att ha oplanerade veckor med barnen – ändå får jag alltid lite lätt ångest över att jag inte hittar på nåt extraordinärt SKOJ. Fast jag vet att de gillar att chilla, och behöver vila efter dagisvecka.
    Visst äter ni vego? Vad gillar dina kids? Försöker dra ner på köttet, men mina twins är svårflirtade…

Kommentera

