fast det kommer blåsa upp till storm, står jag där jag alltid stått

Jag spenderar nästan all min ensamma tid i sängen, vilket skulle kunna vara väldigt onaniaktigt men tyvärr är det tråkigare än så. Jag kan inte förmå mig att vara i vardagsrummet när jag är ensam på kvällarna, vardagsrummet är nämligen förknippat med filmhäng, förfest, lek med kids och att pilla nån man är kär i i håret. Just nu är jag så himla o-kär. Så himla inte peppad att va o-kär och o-förfestfri i det där rummet(som jag i ärlighetens namn älskar mest av alla rum i den här lägenheten).

Men i min säng känns det fint, här kan jag prata i telefon med vänner och skvallra om helgens utgångar, och om dryga killar som kallar en för FITTA (en jävla fitta tror jag iof det var) när man ångrar sig under hemgångens promenad. Jag har nämligen bestämt mig för att denna säng ska va klanderfri, ingen dude som kommer leda till ångest kommer få ligga i den. Punkt och slut.

I min säng får man även äta vad man vill, man kan kolla på filmer och serier och skeda bästisar i bara underkläder. Jag kan även grina här och ligga sömlös och ordna upp min musik och sukta efter vackra saker på pinterest. Jag har även börjat kunna läsa böcker här utan att somna, vilket är så sjukt bra.

Ibland går jag upp och tjuvröker och jag älskar när det är kallt där ute på balkongen för då känns min säng ännu mer härlig när jag kommer tillbaka. Och nu kommer det bästa med denna plats, håll i er, ungefär klockan 06.05 kommer det komma upp en svettig unge och lägga sig bredvid mig och placera sina kalla fötter på min mage, lägga upp en liten hand vid mitt huvud och prata om drömmar och funderingar ända tills det kommer upp ännu en unge som har obestridbart glatt humör även fast klockan är jobbigt tidigt. Denna säng alltså. Sweet love.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till fast det kommer blåsa upp till storm, står jag där jag alltid stått

  1. Fröken Stök skriver:

    Så jädra fint. Lite så att man vill hänga där i sängen….

  2. Magpie skriver:

    bra säng det där. Rymmer liksom nästan hela livet.

  3. fridasofias skriver:

    Jag tillbringar också tid i min säng efter en operation, men upplever inte samma kärlek till den som du gör. Jag får försöka använda de knep du har så kanske det känns lite bättre!

  4. millamagi skriver:

    Håller så med, när ensamheten kryper på så känns sängen trygg på nå’t vis – jag avgudar min säng!

  5. Linnea skriver:

    Vad arg jag blir! Att människor ens kan få för sig att kalla en sådana saker för att en ändrar sig, för att det inte längre känns okej att få sällskap hem! Borde få vara en SJÄLVKLARHET att ändra sig precis när som helst! ÅÅÅÅH!!

  6. Malin skriver:

    Vilket fint inlägg Teres! Du är så fin!

  7. Kajsa skriver:

    Åååå håller med! Köpte en ny i år pga inhandlade min förra tillsammans med mitt ex och det kändes bara weird. Köpte också 10 kuddar och det skönaste täcket, vill verkligen leva i den nu så det gör jag också!

Kommentera

