Tapetseringsveckorna del 1

Jag har i flera år samlat på en gammal och fin vintagetapet, köpt en rulle här och var när jag kommit över den. Den första rullen köpte jag för säkert fem år sedan och för ungefär två veckor sen var det dags att sätta upp de sista rullarna. I vardagsrummet har jag haft en fondvägg i den tapeten rätt länge men nu var det alltså dags att slutföra det hela.

_MG_5043
_MG_5050
Jag hade sån sjukt tur att både Elina, Rikard och hans föräldrar ville hjälpa mig, själv är jag inte så jätteduktig på det här med tapetsering, jag blir så himla nervös och stressad och är så rädd att förstöra saker och ting.

_MG_5072

Efter ett par dagar var det färdigt och jag blev så jävla glatt överraskad över att resultatet blev så sjukt amazing, över förväntan osv. För i ärlighetens namn trodde jag att det skulle se galet ut, galet men fint, så som jag gillar det, men intrycket blev istället väldigt fridfullt, och fantastiskt.

Det här inlägget postades i Hemmet. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Tapetseringsveckorna del 1

  1. Josefine skriver:

    Oj, fantastiskt fint. Ser supermysigt ut.

  2. Chatrin skriver:

    Men närbild!

  3. Annika skriver:

    Hej Teres! Varifrån är den fina svartvita mattan?

Kommentera

