Föräldraskapet, varannanveckalivet osv

Vaknade så himla tidigt i morse och hade ingenting att göra, låg och vred mig i sängen tills tanken på mina gamla anteckningar slog till. Upp och leta och helt plötsligt sitter jag på golvet i vardagsrummet, läser om tiden innan jag flyttade till min egna lägenhet, läser om hur jävla trött jag var, hur deprimerad och skuldtyngd och ledsen jag var. Läser också om hur vidrigt det är att inte orka va en bra förälder, om att inte orka sig upp ur sängen och ursäkter efter ursäkter om varför man inte vill göra saker tillsammans med sin man och sina barn. Jag märker tillåme hur jag ljuger för mig själv när jag skriver, vill ursäkta mig själv men jag minns att det inte alls var så. Jag var mycket smutsigare och stoppade gärna huvudet i sanden.

_MG_5080

Den känns som en livstid sen. Dom där känslorna känns så himla avlägset nu, andra problem har naturligtvis dykt upp istället men just den där känslan mot mina barn har helt försvunnit. Nu för tiden känner jag mig faktiskt som en jävligt bra mamma.

_MG_5090

Den största skillnaden är att jag är mycket piggare. Min ork finns där, trots att jag jobbar på 9-17-jobbet och att jag spelar skivor och är ute och dricker vin med vänner så orkar jag så himla mycket.
Sen så har jag fått tillbaka mitt självförtroende, jag tror, eller jag vet att jag kan det här med föräldraskap. Jag är bra på att prata med mina barn och vi har en så himla fin relation, mina ungar är även de coolaste och mest omtänksamma människorna jag känner, och att få veta att man själv får ta del av det är magi.

Kids alltså, det är int dåligt.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Föräldraskapet, varannanveckalivet osv

  1. Sara skriver:

    Fint skrivet.

  2. Hanna skriver:

    Det här inlägget gjorde att jag fick sista dosen mod att lämna pappan till min dotter. Visst känns det konstigt att helt plötsligt vara en 25-årig singelmorsa, men ärligt talat, det finns ju inget hellre jag vill vara.

    • Teres skriver:

      Jag tror att du kommer känna att det är helt rätt beslut. Förstår att det inte varit lätt men jag är säker på att du kommer bli en asbra singelmorsa!

Kommentera

