Hälsning från en missnöjd

20131229-181225.jpg

Mitt hem är en kyrkogård. Decembers timmar försvann till att fixa världens bästa annandagsfest, spela skivor och jobba, Mao ingen tid till växter och blommor. Nu får jag äta upp min frånvaro Big time då allting här hemma är dött. Ska göra ett tappert försök att återuppliva dom med jag har ingen förhoppning på att lyckas. Bu.

Bild | Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Hälsning från en missnöjd

  1. Charon lurar ständigt runt hörnet …

  2. Annika skriver:

    fast det här var ju i alla fall en himla fin bild!

  3. fridasofias skriver:

    Håller med föregående om att bilden var fin, även om blomman ser missnöjd ut! Önskar dig ett gott nytt år!

  4. lollo skriver:

    Hej.
    Jag har suttit flera hundratusen gånger och börjat skriva en kommentar till dig. Men det har alltid blivit antingen för mesigt, för hårt, för ledsen, för entusiastiskt, för dåligt. Men nu, nu är det nog dags. Kan börja med att berätta om mig själv. Jag är ung, fri och väldigt väldigt förvirrad. Ett av mina problem råkar vara att jag är så sjukt lycklig, euforisk och on top of the world, i typ tre dagar. Inget kan slå ner mig, jag är bäst, och kommer alltid att vara bäst. Men sen, boom. Ångest, tårar, skam. jag blir en helt annan människa. Ledsen och dan, ofta utan någon vidare orsak. Detta tillstånd går såklart över, och följs av en slags dimma bestående utav likgiltighet. Så fortsätter det, om och om igen. ibland lyckas jag hålla mig alldeles lagom nöjd och glad och inget storartad händer eller väntar men fan vad jag är nöjd då.
    Jag började läsa in blogg av en slump för några år sen. Jag blev så hooked. Och jag har fortsatt att vara hooked även genom de tunga inläggen. För även om jag tycker det är så sjukt ledsamt att man ska behöva vara ledsen, så tycker jag att det är så starkt av dig att berätta. Det får oss andra att känna oss mindre ensamma, och kanske lite mer… vanliga? För jag tror att utrymmet för att få vara ledsen är så litet, så litet. Istället för att visa att det är okej, så gömmer vi ledsamheten någonstans. Så jäkla stort tack till dig som vågar visa.
    Men det är inte bara därför jag läser din blogg. Jag läser den för att jag ser dig som en förebild som mamma. Jag är lite rädd för att bli en tråkmorsa, men du verkar ju vara tvärtom. Rolig, ärlig. Du verkar cool med dina barn, och inte minst väldigt kärleksfull. Både som mamma och person. Du kan ge mig ett jädrar anamma.
    Med andra ord, du är grym!

    • Teres skriver:

      Så himla fin kommentar, tack så jättemycket! Jag tror att du kommer bli en grym
      Mamma, för om du orkar skriva såna här uppmuntrande ord till en främling, fatta orden du kommer säga till din unge. Amazing

Kommentera

