Ibland kan man behöva den där ryggdunken

På väg hem från stan idag mötte jag, August och Julian en bekant till mig som jag ramlar in i då och då. Vi snackade lite som man gör och helt plötsligt säger hon ”jag tycker att du gör det så sjukt bra”. Min respons på det hela var att tårarna föll, rakt ner som ett vattenfall, jag blev så otroligt rörd av hennes impulsiva kommentar. Den senaste tiden har jag nämligen varit på minuskontot när det kommer till mitt självförtroende ang precis allt. När man börjar tvivla på det mesta man gör och hur man är och de val man gör osv är det en väldigt lång väg upp innan man iaf hamnar på nån slags okej nivå.
När jag var med David fick jag alltid höra att jag var en bra mamma, att jag var fin och att jag var bra på det jag gjorde och allt det där, ni vet, man bekräftar varandra i en relation. När man sen är ensam och man inte riktigt får den bekräftelse som man kanske skulle behöva så börjar man rätt så snabbt tvivla.

Jag tror det var länge sedan nån sa till mig att jag gör det bra, jag tror inte direkt folk tycker tvärtom men det kändes så otroligt fint att få höra dom orden. Jag valde att ta till mig dom och cyklade hem med den rakaste ryggen jag haft under 2014.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ibland kan man behöva den där ryggdunken

  1. K skriver:

    Ja, mer sånt, väl unt! Mig inspirerar du och jag tycker du är toppen o älskar din blogg o dina inlägg om ditt och datt! Kram från en hemlig beundrare ute på internetz

Kommentera

