Det är för ljust för att sova

Jag behöver en fucking komplimang, alternativt en syren att lukta på. Både sakerna skulle göra mig gott.

Seriöst, solen speglar sig i min sovrumsvägg, skjuter iväg brännande solkatter rakt mot mina ögonlock som förgäves försöker hålla sig stängda så jag kan sova. Täcket är för varmt för att ligga under, annars skulle det va ett bra skydd för dessa irriterande katter.
Jag har inga gardiner, eller jo, ett fjantigt litet spetsstycke som ger precis nada. Växterna i fönstret är på andra laget, de älskar solen och uppmuntrar den att stråla in. Förrädare.

Jag vill ba sova. I ett kallt och mörkt rum.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det är för ljust för att sova

  1. Amanda skriver:

    Mitt bästa tips just nu är att kolla på blå är den varmaste färgen, samt lyssna på lykke li. Det fick mig på mkt bättre humör.

  2. Julia skriver:

    Hej Therese,
    Jag läser din blogg för att den känns ärlig. När jag läser din blogg känner jag en pepp som inte handlar om såhär: ”tänk om mitt liv vore som på hennes bilder” (såsom bloggar ofta får en att känna) utan mer: livet är både och. Det är upp och ner, men det är ändå jävligt vackert och värt besväret.
    Det var en komplimang som jag verkligen menar. En till komplimang:
    jag brukar aldrig kommentera.

  3. fridasofias skriver:

    Nu blommar häggen! Alltid något!

  4. K skriver:

    Håller med Julia! Ditt språk är som balsam för själen. Dina inlägg som en vän i mörkret. Tack för att du är du och inte her concealer på allt. Livet är hårt, men vi mänskor måste luta oss mot varandra när det blir svårt. Jag ser dig på ditt jobb ibland men är för blyg för att säga hej. MVH, hemlig beundrare

Kommentera

