Vad detta nu har med nånting att göra

Jag var kär i EN kille under hela min ungdom, med ungdom menar tiden innan min första pojkvän. Jag läser Sandra Beijers roman ”Det handlar om dig” och känner inte igen mig. Eller jo det gör jag kanske men det är för polerat, för lätt, för åtråvärt.

Min tid, mina tonår, det handlade också om att röka på en balkong och bli för full, men i stället för att hångla med söta pojkar och försöka gömma nån som var kär i mig lekte jag dumma lekar och insåg att jag inte var tjejen man blev kär i. Jag var aldrig den tjejen. Det tog mer en ett decennium att komma över den kärleken och jag var fortfarande okysst av honom. Ingen katt&råtta-lek, bara miserabel olycklig kärlek, utan gensvar. 

 

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vad detta nu har med nånting att göra

  1. Ragna skriver:

    Åh.
    Läser ju hennes blogg och har tittat och klämt på hennes bok flera gånger. Läst intervjuer om hennes skrivande av boken och hej och hå. Men inte vågat läsa den. För jag tror jag hade känt precis som du om jag gjort det. Så det känns skönt att nån annan än bara jag kan säga – nej, men jag känner inte igen mig. För mig var det inte heller drömmen att bli full på en balkong. Jag var inte heller den där som man blev kär i. Bara olyckligt.

Kommentera

