Typiskt fina dagar

bild(1)

En dag tog vi bilen och åkte ut till en sand-ö. Det var magiskt, jag körde båt, mina barn fiskade aborre och släppte tillbaka dom igen, vi badade, vi pratade om svårigheter och tacksamheten över att människor fortfarande finns kvar. Vi fikade sockerkaka och drack blaskigt kaffe som ändå smakade godare än stans bästa. Vi skrattade åt vår väns galna äventyr som barn och häpnade över hur en så liten pojk kan klättra upp i en så stor gran. jag tackade i tysthet min ex-mans gener att dom är fega. Vi grillade sojakorv som vi åt med hamburgeredressing och vi fick barnens självutvalda bonusmorfar att bada för första gången på 10 år.

bild(2)

Vissa kvällar kryper hälsapåkatten upp vid mitt huvud och håller mig sällskap, Han kurrar och sover med uppsträckta armar och lutar så gott, han luktar varm katt.

bild(3)

Andra kvällar går jag på Vernissage och spelningar som sedan blir hemmafest och jag bor så nära att jag kan gå hem och kissa. Jag träffar även gamla vänner och vi pratar om kärlek och jag försöker förklara min teori om varför jag inte ska bli kär igen, den korta versionen är ju att det är så otroligt läskigt. En som är mitt uppe i förälskelsen kan, och ska, inte förstå sånt.

bild(4)

Men det bästa som finns är att få slåss med dessa två ungar om min säng, deras bästa strategi är att va urgulliga och kramiga, man ba JAG GER UPP!!!!!!

och sen, vissa mörka och kalla dagar, får man besked om döden.
Den värsta jävla nyheten som slår mot magen och bröstet, som är så svår att hantera. Där det lättar lite om man får krama om sin gråtande bästis på jobbet och bara hålla henne så hårt och känna de där tårarna rulla ner i tröjan. Jag vill vara starkt, jag är bra på att bygga murar mellan mig och döden. Den enda trösten finns i kramarna.

vila i frid.

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

Kommentera

