Söndag

IMG_1580.JPG
Jag är så himla avundsjuk på er, många av er iaf. På er som verkar så otroligt glada, som lyckas ha en ”god attityd och tänka positivt. Ni som kan se allt som en klurig utmaning å gå in med öppet sinne. Själv är jag ledsen. Mest hela tiden. Jag missunnar er inte denna glädje ni försöker känna. Jag avundas er. Jag orkar bara inte. För i mitt liv är det motgångar som har fokus just nu, små små små, små bäckar små. Så små. Men en 175 cm
lång brud med alldeles för dåliga nerver kan inte hantera allt smått som växer.

Jag vet inte vad jag vill med
Detta, träffar er ibland som
Säger att ni saknar min blogg men det här är ungefär allt som
Finns. Och det är inte så jävla upphetsande va?

Julkorten på mina ungar är iaf fab. Men det är inte jag som gjort dom
Utan mina fina vän Julia.

PS: vi tar väl hand om
Varandra? Även dom som vi inte känner/lärt känna än, dom som sitter på våra gator och behöver vår hjälp. Vi hjälps åt va? Bra!

Det här inlägget postades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Söndag

  1. Karin skriver:

    Jag är inte glad att du är ledsen men jag är glad att du skriver att du är det för då är jag inte ensam.

  2. fridasofias skriver:

    Jag tycker om när du skriver. Oavsett. Önskar dig lite vind under vingarna snart!

  3. Ekot skriver:

    Heja Dig!
    Ledsen att du är ledsen, både för dig och dina barn. Hoppas ni kan jul-mysa lite ändå. Mitt tjatigta tips är att skriva listor över bra och dåliga saker. De bra kan man läsa varjer dag och återvinna, de dåliga kan man stryka bort en efter en när de förhoppningsvis löser sig fortare än de kommer nya. Känsla när man stryker, även om det bara är en riktig liten skit-sak, oavsett om man löst den eller bara bestämt att det inte är vikgtigt <3. Man kan såklart inte lösa allt på en gång, bättre sakta och säkert. Energi till dig!

  4. Karin skriver:

    Vill skriva något som betyder något. Att du inte är ensam. Att det kommer en ny vår. Men det är svårt att hitta några bra ord. Jag tror jag bara vill att du ska veta att dina ord färdas genom cyberrymden och träffar en annan människa i hjärtat. En människa som låg dödssjuk på en psykiatrisk avdelning för fyra år sedan. Men som kunde hitta lycka igen. Jag önskar det samma för dig.
    En stor, osynlig, kram till dig från mig

  5. Lisa skriver:

    Det finns riktig viktig hjälp. Det har jag fått när jag behövde(er). Jobbigt att söka/finna/kräva hjälpen, sitta med nån dum en som letar i sin lilla lista diagnoser.
    Det blir ju inte bra för all framtid, men man kommer vidare. Alla vi nästan normala behövs!
    Hoppas du har/får rätt stöd av rätt person på rätt sätt.

Kommentera

