Tack för allt, vi ses på andra ställen i framtiden. <3

En början på att lära mig avsluta projekt och hantera separationsångest.

FullSizeRender

Så, bloggen har ju varit inaktiv nu ett tag och innan det så skrev jag mer och mer sällan, nu har jag kommit fram till att avsluta minabestyr och att säga hejdå. Tänkte göra ett långt och ett kort farväl, välj själv om ni orkar läsa det långa brevet eller bara nöja dig med ett simpelt farväl.

Den korta versionen:
Tack så jävla mycket för allt. Den här bloggen avslutas nu men kommer finnas kvar ett tag till på www.
Jag finns på instagram under namnet terber och finns även som en av rösterna i podcasten snuskit(https://snuskit.wordpress.com). Ta hand om er, puss&kram
T

Den långa versionen:

När jag startade minabestyr, som känns som ett helt liv sedan, var jag en glad, förväntansfull, nykär, spretig och pastellig ung kvinna. Jag ville dela med mig om allt och det kändes som om mitt liv skulle va en öppen bok och jag var så jävla stolt över alla sidor. Jag hade även ett ego om växte efter varje avslutat inlägg och kände mig oövervinnlig. Jag skrev om allt, inte bara ljuspunkterna utan vågade även dela med mig om de prövningar som erbjöds. Ni har fått höra om graviditet, förlossningsdepression, abort, förlovning, bröllop, skilsmässa, brustna hjärtan, besvikelser, otröstlighet, vänskap, egenskapade traditioner, mina barn, jämställdhet, dj-spelningar, klubbarrangemang, ilska och pinsamheter. Ofta har detta varit ett utrymme för mig att få skrika av mig min frustration gentemot folk som tyckt jag varit en oansvarig morsa pga sena utekvällar och min tillsynes lätta förmåga att ”lämna” mina barn för en långhelg i tex stockholm.

Jag fick ett sammanhang och ofta visste mina vänner mer om mig genom min blogg än genom mig irl.

Nu, som alltså känns som ett liv senare, pallar jag inte av att dela med mig längre, mina barn är så pass stora att de själva skulle kunna starta en blogg och min privatliv är ungefär lika intressant som en bajskorv. Eller kanske inte, men de tankar som finns nu passar bättre i en dagbok än inför läsare som jag inte känner.

Jag blir dock sjukt sentimental och kommer sakna detta oerhört och jag är så jävla glad för alla som kommit fram och hälsat på mig under året, å som skickat brev och som på nåt sätt har gett gensvar för att mina ord nåt ut. Jag är sjukt tacksam över detta. Men nu är det dags att lägga fokus på annat och jag behöver closure. Detta är mitt sätt till det, ett avskedsbrev helt enkelt.

Så tack för allt

fridens liljor

T

PS: Instagram: terber

podcast: https://snuskit.wordpress.com/

PUSS

Detta inlägg publicerades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tack för allt, vi ses på andra ställen i framtiden. <3

  1. Rebecca skriver:

    Tack för bloggen T! Har följt dig sedan dag ett, och är glad att jag kan fortsätta göra via andra medier. Så, återigen tack för allt du delat. Du är bäst. Puss!

  2. Ekot skriver:

    Det var kul så länge det varade, ha ett bra liv! Du verkar ha förmåga att gå vidare, då löser saker sig.

  3. Anna skriver:

    Det har varit fint att få vara med! Tack för allt och ha ett underbart liv, där du väl värd!
    Kram från Bohuslän

Lämna en kommentar