Men ni då?

Under dessa svarta veckor/månader har jag fått så sjukt sjukt fint stöd och pepp av er läsare så jag har liksom börjat fundera på vilka ni är. Så jag tänker ställa lite frågor till er och om ni vill får ni gärna upplysa mig lite om vilka ni är. Att göra en Alex Schulman tror jag Alexandra brukar kalla det.

1. Har du nån blogg?
2. Var bor du?
3. Vad gör du helst när du har en dag över?
4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur?
5. Din bästa TV_serie?
6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
7. Mår du bra?

Hoppas ni svarar!
xoxo

Detta inlägg publicerades i Okategoriserat. Bokmärk permalänken.

74 kommentarer till Men ni då?

  1. lis skriver:

    1. ja, fast en hemlig
    2. linköping
    3. går på loppis, träffar en vän, dricker kaffe, läser murakami
    4. nope, men jag har följt din blogg i flera år
    5. (något otippat) den danska polisserien anna pihl
    6. tycker hopp, förtvivlan och den brutala verkligheten är så himla fint avvägt i den här bloggen. det är bra så.
    7. ibland när solen skiner

  2. Lisa skriver:

    1. Ja, tillsammans med Amanda och Elise förgyller jag livet på http://www.totaleclipseofthe.blogspot.se
    2. I Uppsala. Bästa staden!
    3. Går i skogen.
    4. Nej.
    5. Buffy, West Wing, Gilmore Girls. Just nu Downton Abbey.
    6. Jag har börjat följa bloggen ganska nyligen, så jag känner mig fortfarande för. I allmänhet vill jag alltid veta mer om bloggares liv, vad som känns i deras hjärtan.
    7. Jajamän!

  3. karinskonstgrepp skriver:

    1. Har du nån blogg? Ja! http://www.karinskonstgrepp.se

    2. Var bor du? Umeå

    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Ser på TV

    4. Har vi träffats IRL? Japp!

    5. Din bästa TV_serie? Girls, Cheaters, Jerry Springer

    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Sött och surt, precis som nu. Och bilder!

    7. Mår du bra? Ja, men jag gnäller ändå.

  4. Rebecca skriver:

    Gulle!

    1. Ja,men det vet du, hallonsemla.se
    2. I Mortorp (ganska så ny här i byn)
    3. Jag sitter i soffan, lyssnar på radio och läser blöggar. Fikar och hoppas på besök. Eldar i öppna spisen och äter semla.
    4. Inte än!
    5. Om jag bara får välja en är det Six feet under.
    6. Din blogg har allt Teres, men allt från din vardag och helg kort och gott.
    7. Under omständigheterna, just nu, ja.

  5. AMO skriver:

    Brukar kalla det Att göra en Alex Schulman när läsarna ger mig en rubrik som jag skriver texten till! Testa det! Mkt utmanande och samtidigt inspirerande!

    Som svar på dina frågor:
    1. Har du nån blogg?
    Ja! Den heter ”Försök att inte se så snygg ut” och adressen är http://www.alexmo.se
    2. Var bor du?
    På den södra sidan av älven i Umeå!
    3. Vad gör du helst när du har en dag över?
    Hänger i stallet!
    4. Har vi träffats IRL?
    Ja, men nu var det längesedan sist. Ska vi träna ihop snart?
    5. Din bästa TV_serie?
    Gillar kriminalserier, men också program som Historieätarna och Antikrundan.
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
    Jag gillar din blogg som den är, men oftare kanske? Men ska inte tvinga fram något eller kräva. Är glad att du bloggar för Mina bestyr är råbra!
    7. Mår du bra?
    Ja!

    • Teres skriver:

      Ja men just ja så var det ju! Blandade ihop 🙂
      Ps: ja träna! Är du fortfarande kvar på iksu?

      • AMO skriver:

        Yes! Fortfarande på Iksu (Sport!)
        Kan ju hämta upp dig så drar vi och tränar nån dag nästa vecka när du kan!

      • Teres skriver:

        Låter bra Tycke jag! Vi kan höras via ssssssms

  6. Klara skriver:

    1. Har du nån blogg? Ja, http://www.klaralindahl.tumblr.com

    2. Var bor du? Malmö egentligen, men i vår på en ö i karlskrona skärgård.

    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Sover, badar på kallis, dricker kaffe, äter najsig mat!

    4. Har vi träffats IRL? Nä

    5. Din bästa TV_serie? Six feet under/The Wire/Twin Peaks OMG!

    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Det är fint som det är, men visst är bilder alltid kul att se.

    7. Mår du bra? Ja, jo.

  7. Emy skriver:

    1. Nopp, ingen blogg.
    2. I Skåne!
    3. Om jag har en dag över skannar jag gärna av ett par loppisar, läser en god bok och fikar/tränar/dricker vin/hänger med någon kompis.
    4. Nej.
    5. Jag ser inte så mycket på serier, med Sex and the city och Desperate Housewifes återvänder jag ständigt till.
    6. Din blogg är ju sjukt trevlig som den är, Teres! Men om jag ska säga något så hade det varit kul att se mer bilder från din lägenhet. Du verkar ha det så fint!
    7. Jag mår mycket bra. Snart ska jag producera två tusen tecken på min hemtenta sen ska jag ta helg!

  8. Saraj skriver:

    1. Har du nån blogg? Ja. http://sockret.blogspot.se/ Just nu händer det dock inte så mycket där.
    2. Var bor du? I Uppsala.
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Kollar på TV, läser magasin, surfar, köper krämbulle och går på bio.
    4. Har vi träffats IRL? Nej.
    5. Din bästa TV_serie? Buffy.
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Fina bilder, musik och berättelser om dina fina vänner.
    7. Mår du bra? Nej, inte egentligen. Sitter och försöker samla tillräckligt mycket kraft för att ringa vårdcentralen och berätta att jag inte ser någon mening, att jag har konstant ångest och att det bara blir värre och värre. Det tycks inte bli något samtal idag heller. Att det ska vara så svårt.

  9. Frida Sofia skriver:

    1. Har du nån blogg? http://fridasofias.blogspot.com
    2. Var bor du? På vischan utanför Örnsköldsvik
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Om jag hade pengar shoppade jag grejor. Annars sånt där hemmapyssel som möbelrenovering, syltkok eller plantering.
    4. Har vi träffats IRL? Japps
    5. Din bästa TV_serie? Har inte följt någon på evigheter..
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Jag gillar dina bilder. Tycker du lyckas fånga ögonblick och stämningar på ett bra sätt
    7. Mår du bra? Jag är som en bergochdalbana.. räcker det som svar?

  10. Fröken Öquist skriver:

    1. Har du nån blogg? Jag försöker. http://nomin.nu
    2. Var bor du? Luleå
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Läser, målar, kokar sylt och dricker kaffe med vänner
    4. Har vi träffats IRL? Nope
    5. Din bästa TV_serie? Väldigt svag för Sopranos
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Mer musik och spellistor, loppisfynd och klokheter.
    7. Mår du bra? Jag tar en dag i taget, men för det mesta är det faktiskt bra.

  11. Johanna skriver:

    1. Inte just nu.. men jag har haft…
    2. Borlängelängelänge..
    3. Möblerar om..
    4. Jag tror inte det..
    5. Stolthet och fördom.. bättre än filmen..
    6. Det som gör dig lycklig..ledsen..förvånad..pirrig.. (fast det skriver du väl redan om..]
    7. Men livet är en berg&dalbana..

  12. Hedvig skriver:

    1. Nei, hadde en reiseblogg for noen år siden!
    2. I Bergen, Norge.
    3. Akkurat nå har jeg mammaperm, så nå er jo alle dager det. Så for øyeblikket underholder jeg en baby.
    4. Nei.
    5. Buffy og Twin Peaks
    6. Jeg liker at du er så ærlig om både de fine og fæle sidene av livet. Fortsett med det!
    7. Ja, akkurat nå har jeg det bra.

  13. rebebeb skriver:

    1. Alltingnu.blogg.se men den är inte särskilt PR så det är några kompisar och jag själv som läser den.
    2. Pendlande förändrande men nu Lund
    3. Tränar styrka eller springer
    4. Nej
    5. Glee kanske! Girls… The L word… Och Pretty little liars är underhållande ytligt-nördigt, systerskapigt.
    6. Jag uppskattar allt. Din blogg är den enda jag kommenterar, om än sällan. Du får mig att känna när jag läser, Bilder på hemmet kanske? För att du gör det så fint.
    7. Ja… Men nuet är en omvälvningarnas tid. Jag är tillbaka i min nygamla stad och måste skaffa en ny vänskapskrets och nya vanor: en egen tillvaro som ska berika. Det kan göra mig otålig och ledsen men jag längtar och hoppas närma mig, så att jag kan vara lycklig i stunden.

  14. Elina skriver:

    1. Har du nån blogg? Nix.
    2. Var bor du? Växjö.
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Det verkar som att jag helst ligger på soffan med datorn på magen, men det stämmer såklart inte. Jag vill väldigt mycket men orkar liksom inget.
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur? Nej.
    5. Din bästa TV_serie? Girls, Arrested Development, Bored to Death.
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Oj, vet inte. Mer av allt!
    7. Mår du bra? Nej, jag gör nog inte det. Därav soffliggandet.

  15. Lina skriver:

    1. Yes, jag tankerensar på http://www.modetmedstortm.blogspot.com

    2. Jag bor i Göteborg.

    3. Då sover jag länge om barnen är hos sin pappa. Är det fint väder tar jag med mig en bok och cyklar till havet och blir genomblåst. Kanske ser jag en schysst tv-serie och träffar de jag gillar.
    Har jag barnen har vi pyjamas till vi tröttnar, och sen packar vi pannkakor och drar på närmsta äventyr.

    4. Nej det har vi inte.

    5. Sons of anarchy och true blood

    6. Jag är jätteny hos dig men gillar när du skriver. Vill gärna ha mer musiktips, älskar ny musik!

    7. Ja, jag mår bra. Men vet hur det är att vara där du är.

  16. Karin skriver:

    1. Har precis börjat. Det går sådär… uppdragslutfort.wordpress.com
    2. Gebege!
    3. Slappar, pysslar, dricker vin
    4. Nej
    5. Gilmore Girls, Girls, Mad Men
    6. Tycker du gör allt bra redan. Älskar att läsa om dina barn och tycker om att du skriver om saker som bränner (typ att må dåligt) eftersom det just bränner.
    7. Både och

  17. Linda-Maria skriver:

    1. Nej, har försökt mig på det några gånger men det blir liksom inte av.
    2. Stockholm
    3. Umgås med vänner, springer, dricker öl, går på konsert, kollar serier, åker på biltur, badar om det är sommar, plockar bär, gör låtlistor.
    4. Ja hemma hos dig faktiskt. Hade äran att få följa med på en fin-fin påskamiddag med min vän Mia.
    5. Girls!!!
    6. Jag skulle bara vilja att du skrev oftare 🙂
    7. Åh, ja vet inte. Lite skör, men okej antar jag.

  18. Julia skriver:

    1. Precis skaffat en! http://www.heyjulie.devote.se
    2. Fina, bästa Uppsala!
    3. Läser, lyssnar på musik eller går långa promenader.
    4. Nej.
    5. My so-called life, New Girl och Girls
    6. Gillar när du bara skriver och känner liksom, att du vågar och vill, att man får känna igen sig. Annars gillar jag din musiksmak så himla mycket, så det skulle väl vara det då, musik.
    7. Mår lite halvt skulle man kunna säga. Varken bra eller dåligt.

  19. Jenny (Bönan) Hultqvist skriver:

    Jenny Hultqvist här 🙂

    1. nej
    2. I oslo – Snart Risør i södra Norge.
    3. Ut i solen och umgås med vänner.
    4. Ja, massor av gånger. Ica Maxi Buddies 😉

    5. Game of Thrones tror jag, New Girl och Modern Family.
    6. Dina dagliga äventyr – vad du gør när du har en dag øver. Massor av bilder, förutom på Instagram (JennyyH)
    7. Jag mår fantastiskt – nu när jag äntligen ska flytta til Risør. Min fristad i Livet. Oslo – gillar inte alls.

    Kram till dig och dina små 🙂

  20. 1. Ja. stockholmsdrommar.blogspot.se
    2. Stockholm
    3. Äter frukost på Gildas, letar fynd på Stadsmissionen och går på något museum.
    4. Nej.
    5. Downton Abbey
    7. Just precis just nu, ja.

  21. jessie skriver:

    1. Ja, på http://www.nippertippas.blogspot.com.
    2. Malmö.
    3. Som arbetslös har jag många sådana. Men jag tycker om att krama om mina vänner och syskonbarn, skriva, läsa böcker, äta ost och dricka vin, åka karuseller och titta på film och tv-serier.
    4. Nej.
    5. Buffy kommer alltid vara nr 1.
    6. Jag tycker om dig och din blogg precis som den är.
    7. Ibland. Det är hela tiden upp och ner och en kamp med ångesten som river i bröstkorgen. Men det känns som om det är på väg att vända i alla fall. Jag tror att det blir lättare att andas när våren har kommit med körsbärsträden.

    Ta hand om dig! ❤

  22. Sara skriver:

    1. Har du nån blogg? Nej.
    2. Var bor du? Malmö.
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Träffar en vän, är vid havet, badar om det är varmt, bakar – och äter – kakor.
    4. Har vi träffats IRL? Nej.
    5. Din bästa TV_serie? Downton Abbey, Historieätarna, Lykke,
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Skriv vad du vill, men gärna ännu oftare 🙂
    7. Mår du bra? Fysiskt nej, psykiskt ja!

  23. Karin skriver:

    1. Nej och beundrar alla som kan hålla liv i en mer än en vecka.
    2. Malmö
    3. Hånglar, klappar på gravidmagen, äter goda och onyttiga saker.
    4. Tyvärr!
    5. Girls och Homeland
    6. Ändra inget.
    7. Väldigt upp och ner…

  24. A skriver:

    1. Nej
    2. Strömstad
    3. Sover och gosar omkring, alltså tar aldrig av mig myskläderna.
    4. Det har vi inte!
    5. Girls, New girl och 2 broke girls. Inte ser man väl ett mönster?
    6. Jag tycker om det jag läser, du är ärlig på ett sätt som få vuxna människor klarar av att vara.
    7. Nej, inte än.

  25. Sofia skriver:

    1) Nej.
    2) Uppsala
    3) Sova, äta, leka med katten, träna, ha sex. Dvs grundbehoven.
    4) Nej, det har vi inte.
    5) BBC:s Stolthet och fördom (herregud så många gånger jag har sett den), Twin Peaks och Six Feet Under.
    6) Din musiksmak är så väldigt bra, så gärna mer av det. Annars så är det såklart att det är ju dina inlägg om själens tillstånd som berör mest, men det känns fel att efterfråga om det mer. Det är bra som det är.
    7) Pendlar rätt så mycket just nu. Men stundtals så, ja.

  26. Emma skriver:

    1. Jepp, http://luckyavenue.blogspot.se men den ligger lite på is tills inspirationen & tiden kommer igen
    2. Emmaboda
    3. Går på loppis eller ligger i soffan och kollar på film
    4. Nej
    5. Six Feet Under, Buffy, Firefly och just nu Girls
    6. Gillar dina bilder (speciellt inredning) och musiktips!
    7. Kanske lite oroligare än vanligt, men lycklig!

  27. Charlie skriver:

    1. Nej men en röd dagbok som ingen får läsa
    2. Stockholm
    3. Helst? Äter frukost med nån jag gillar, gör en utflykt med vänner, gör nåt kulturellt, lagar mat och bjuder en massa folk, dricker vin, dansar och hånglar.
    4. Hela tiden Överallt På alla sätt och vis
    5. Svår fråga! Jag svarar West Wing och The Wire.
    6. Surprise me.
    7. Just nu ja.

  28. Lina skriver:

    1. Ja, men nuförtiden är den låst. Blev trött på att exponera mig.
    2. Har bott i Vasa i Finland, men nu bor jag allt mer i Villmanstrand (också i Finland, nära ryska gränsen – väldigt otippat!) hos min pojkvän.
    3. Jag har många såna nu eftersom jag är sjukskriven. Går på mysiga caféer och läser tidningar, träffar vänner, leker med barn jag känner, går på bio, bakar.
    4. Nej!
    5. Mad Men, Girls och Pan Am skulle jag tro.
    6. Allt är väldigt fint som det är – känns genuint och det är det viktigaste. Eller förresten – gärna en Umeå-guide eftersom jag skulle vilja åka dit nu när det blivit bättre färja Vasa-Umeå. (I gengäld kan jag bidra med Vasa-guide 🙂 )
    7. Faktiskt bättre än på ett halvår just nu, efter att läkarna insett att jag har hypotyreos och jag inte bara är mystiskt utmattad… Medicin är bra!

  29. malin skriver:

    1. En sådan finns.
    2. I Göteborg.
    3. Skriver, spelar gitarr, kramas och sover.
    4. Nej.
    5. Saknar Gossip Girl, är glad att Girls äntligen börjat igen.
    6. Inget specifikt, kanske bara mer utav allt.
    7. Grundtillståndet är nog inge vidare, men ibland går det att må bra ändå.

  30. Hannah skriver:

    1. nej
    2. Göteborg
    3.Tar lagom sovmorgon, äter scones-frukost, träffar få men fina vänner och umgås kravlöst och äter goda grejer och njuter av naturen.
    4. nej
    5. Twin Peaks! Har precis börjat kolla på Six Feet Under och har hopp på att den ska klicka!
    6. Jag gillar att du är så ärlig och äkta, fortsätt med det! Och släng in lite fler inlägg nu när du kanske börjar få mer energi och livsglädje över till det! Ditt hem och dina barn är vackra, bilder på det är fint.
    7. Jag är lycklig men mår dåligt rätt ofta nuförtiden. Hoppas på hjälp från Akademihälsan med det.
    Mobilen krånglar så jag bjuder på lite extra sjuor här under.

    7
    7.

  31. Therese E skriver:

    1. Ja, en som förhoppningsvis är på väg att vakna till liv igen: therese-e.com
    2. Skellet
    3. Hänger med kidsen. Promenerar, läser en bok, ser orimligt många avsnitt i rad av en tv-serie
    4. Nope
    5. Just nu The Good Wife. Men bästa? Angels in America? Brottet, Homeland?
    6. Kidsen. Alltid mer om kidsen, vill alltid läsa om andra, bedårande tvillingpar.
    7. Just ikväll rätt bra. I största allmänhet – motsatsen.

  32. LInda skriver:

    1. Nope, ingen blogg. Konsumerar dem bara!
    2. Göteborg
    3. Att träna gillar jag! Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle bli en sån som skulle säga en sådan sak, liksom träna frivilligt?!! Men nu är jag såld. Gillar löpning, simning, pass till musik och styrketräning! Annars surfar jag järnet vid ledig tid. Gillar även att hitta på saker med mina barn, typ åka på utflykt till museum eller så. Gillar även att baka men försöker att inte äta för mkt av allt sött och gott.
    4.Nej tyvärr! 🙂
    5.Alltid Six feet under. Men har varit otroligt förtjust i Dawsons Creek också!
    6. Mer av allt! Hur du mår, vad du gör och tänker. Snygga bilder på dina barn och annat.
    7. Mår i grunden bra, är en glad och positiv person som deppade mer förr innan jag fick barn tror jag. Nu kan jag bli sorgsen att jag typ inte har så mkt kompisar och inga vänner egentligen. Jag skaffade barn, de gjorde inte de. Vi gled isär. Jag förrändrade mig för mkt. Sorgligt. Svårt att hitta nya liksom. Men mår bra ändå på ngt vis. Är stark i mig själv.

  33. Helena skriver:

    1. Nej. För feg.
    2. Göteborg
    3. Tittar på West Wing
    4. Nej.
    5. Girls och West Wing. Oavgjort.
    6. Vad du gör på dagarna (jobb, kläder) och funderingar kring livet. Kanske lökigt, men sant.
    7. Lite svårt att sova och allmänt nervöst lagd. Men jodå.

  34. Mimmi skriver:

    Jag har nog inte stöttat och peppat mer än någon gång men svarar gärna ändå.
    1. Ja, blogg.bigmouth.se
    2. Västerås
    3. Pinnar jättemycket fint pyssel på Pinterest och tänker ”det här ska jag pyssla när jag har en dag över nästa gång”.
    4. Njet.
    5. Beroende på humör, Battlestar Galactica eller Twin Peaks.
    6. Barnen. Känner ofta igen mig i dina föräldratankar.
    7. Mycket stress och grubbel, men ja, generellt mår jag numera bra. Det mådde jag aldrig fram till 2009 ungefär. Så det är annat i det du skriver jag känner igen.

  35. J skriver:

    1. Jo, det har jag.
    2. Jag bor i Umeå.
    3. Om alla kompisar är upptagna är det ganska skönt att vara ute och gå och lyssna på något nytt album och bara gå runt och titta på folk. Annars vill jag sitta på BC med kompisarna och dricka kaffe.
    4. Nä, vi har inte träffats men jag har sett dig ett par gånger, typ på Maxi, på pressbyrån och när du ba korsar rådhustorget.
    5. Amerikanska The Office, Girls eller Seinfeld.
    6. Tycker mycket om hur du klär dig, så gärna sånt. Gärna vardagsbilder också. Men jag gillar också när du skriver om viktiga saker, som när du skrev om att man inte ska följa efter tjejer efter bussen.
    7. Ja. Eller Nae. Jag vet inte riktigt. Har djupare dalar men högre toppar.

  36. Emma skriver:

    1. Nej
    2. Stockholm
    3. Läser, slappar, fikar, hänger
    4. Ja. Jobbat ihop på Ica för flera år sen. Senast sågs vi i somras på ett fik i Umeå.
    5. Oj vad svårt! Sopranos, that 70’s show, 30 rock för att nämna några.
    6. Jag älskar blandningen av glädje, sorg och längtan i din blogg. Det du skriver får mig ofta att reflektera över mitt liv och det är nog därför jag återvänder hit år efter år.
    7. Jag mår så fantastiskt bra.

  37. stinagustafsson skriver:

    Hej Teres! Jag har precis hittat din fina blogg, men jag gillar den skitmycket, och så gillar hur du skriver, så norrländskt och fint, jag är själv från Ö-vik serru!

    1. Ja! http://stinagustafsson.wordpress.com/
    2. Malmö
    3. Äter en smaskens frukost, ser ett avsnitt Dexter, ritar lite, springer, åker till stranden på sommaren och Malmö kallbadhus på vintern, går på en fin loppis, bjuder hem folk på middag och går sen på en bra spelning!
    4. Nej
    5. Historieätarna, Dexter och Homeland
    6. Jag tycker du har en perfekt blandning faktiskt!
    7. Ja! Äntligen!!

  38. 1. Har du nån blogg?
    Yes, http://www.itmightsoundsilly.wordpress.com
    2. Var bor du?
    i Falun, Dalarna
    3. Vad gör du helst när du har en dag över?
    Sover länge, äter god frukost, bakar något gott, gör något kreativt och dricker vin i gott sällskap.
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur?
    Nej.
    5. Din bästa TV_serie?
    Parks & recreation!!
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
    Du skriver så bra redan så det enda jag önskar är längre inlägg! 🙂
    7. Mår du bra?
    Jag mår relativt bra, förutom att jag är jävligt arbetslös vilket gör att jag känner mig rätt jävla värdelös i perioder.

  39. Carro skriver:

    1. Har du nån blogg? yes, http://caci.blogg.se
    2. Var bor du? Umeå/Jönköping
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Just nu åka snowboard!
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur? Ja, mest på scharren ;D
    5. Din bästa TV_serie? Revenge
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Din fina lägenhet, tycker om dina musikklipp också.
    7. Mår du bra? Ja oftast, har varit supernervös/stressad min första vecka på praktik men nu börjar jag bli lite lugnare.

    xx

  40. Anna skriver:

    1. Nej. Ett par misslyckade försök under åren.
    2. Gbg
    3. Spela piano, sjunga, pyssla, slösa tiden på fina bloggar…
    4. Ja, på en gång i en toakö, du med dina vänner, som jag kände igen från bloggen, och jag höll på att börja prata med er, för det kändes som om jag kände er. Starstuck.
    5. Just nu ally mc beal. Älskar henne! Så knäpp. Homeland (ni är f.ö. väldigt lika!)
    6. Gärna bilder på hem, vänner, dig och a&j.
    7. Just nu: väldigt. Men hela livet återkommande komplex självförakt.

    • Anna skriver:

      Kön va på wow alltså.

    • Teres skriver:

      Men hallå jag minns dig, tror jag. Jag sa iaf till min vän att jag ba; det känns som om hon läser min blogg men jag kanske ba är inbilsk. Kul!

      F.ö. tack som fan för komplimangen om homeland, jag tar den till hjärtat.

      • Anna skriver:

        Haha, fy va nice!

        Ja, gör det! Du verkar va ball som hon är ball.

        Puss!

  41. Moa skriver:

    1. Nix
    2. Stockholm
    3. Vilar, promenerar, tränar, slösurfar, äter gott käk, lyssnar på musik, dansar, sjunger, ligger.
    4. Nä, tyvärr! I wish!
    5. X-files, Buffy, Twin Peaks. Bubblare: Gengångare (går på SVT nu, så bra!)
    6. Såg att någon annan skrev ”klokheter”. Jag tycker ofta du har mycket klokt att säga. Men jag gillar blandningen av allt du publicerar.
    7. Jag skulle säga att jag mår ganska bra. Har varit rätt mycket till och från de senaste åren, men förhoppningsvis är det på väg uppåt nu. Vågar liksom inte hoppas för mycket heller, utan tar tillvara på de tillfällen av välmående jag har.

    Hoppas du mår bättre snart, och tack för att du delar med dig. Du är bra.

  42. EllinorO skriver:

    1. Har du nån blogg?
    Ja! http://itekoppen.wordpress.com
    2. Var bor du?
    Västerås
    3. Vad gör du helst när du har en dag över?
    Ligger i sängen, läser, ritar, hälsar på vänner, ser på serier
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur?
    Nope men jag har bott i Umeå i 4 år och i Vindeln i 4 år.
    5. Din bästa TV_serie?
    Blue Bloods,
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
    Dina bra tankar
    7. Mår du bra?
    Nej det gör jag inte, jag ska göra en steloperation i mars månad och avliva min älskade hund på tisdag så det är inte toppenveckan precis.

  43. signeochjag skriver:

    1. Signeochjag.wordpress.com
    2. Karlskrona
    3. Slänger mig i sängen, kollar på skräptv, äter godis till middag, i sängen.
    4. Nej
    5. Beror helt på vilket humör jag är på. Walking dead ligger högst upp på listan.
    6. Allt i din blogg är bra. Just nu älskar jag dina inlägg om föräldraskap då jag fick barn för 10 månader sen och det känns lite övermäktigt ibland. Vill tacka dig för der du skrev, efter du fått A&J, att det är normalt att inte känna den där kärleken direkt. Jag bar med mig det på på förlossnigen.
    7. Nja sådär. Ena dagen överlycklig och andra dagen inte så mycket. Jag behöver hitta mig själv någonstans mellan välling, blöjor och tvätt.

  44. Petra skriver:

    1. Har du nån blogg?
    Jepp.
    2. Var bor du?
    Har för inte så länge sedan flyttat tillbaka till Umeå efter ha bott i Stockholm ett tag.
    3. Vad gör du helst när du har en dag över?
    Syr.
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur?
    Har ganska nyss börjat följa din blogg och när jag var och handlade en dag tänkte jag att den som tog betalt var bekant så om det var du tror jag att vi har träffats.
    5. Din bästa TV_serie?
    Har för svårt att välja ut en.
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
    Jag liksom läser ikapp det jag missat så jag har det jag gör för tillfället.
    7. Mår du bra?
    I skrivande stund, ja.

  45. tove skriver:

    1. Jepp, sen 2009: 365ume.blogspot.com
    2. Umeå
    3. Stickar/virkar och promenerar
    4. På stan med en kompis till mig som känner dig, fast vi hälsade aldrig.
    5. Panik i byn.
    6. Det du känner för, jag tycker din blogg har en bra balans på nåt sätt.
    7. Just nu ont i halsen.

  46. Matilda skriver:

    1. Nej, men hade en när jag bodde utomlands 06-07.
    2. Grebbestad, västkusten.
    3. Går till havet med en vän.
    4. Nej, tyvärr.
    5. Kollar knappt på serier, blir så lätt fast. Gillar populärvetenskap som Historieätarna och Svenska dialektmysterier.
    6. Jag gillar att du skriver så äkta, fortsätt som du gör!
    7. Helt okej, men jag känner mig ofta ensam. Det gör mig ledsen.

  47. Stora A skriver:

    1. Har du nån blogg?
    Tyvärr inte just nu.
    2. Var bor du?
    Östersund.
    3. Vad gör du helst när du har en dag över?
    Sover, promenerar, äter gott och umgås.
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur?
    Vi har jobbat tillsammans på ICA-maxi, men bara två somrar. Sen har jag berömt din blogg på gina tricot en gång.
    5. Din bästa TV_serie?
    Homeland.
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
    Jag tycker att du håller en jämn och bra nivå, men bilder är alltid roligt.
    7. Mår du bra?
    Ibland.

  48. Jonna skriver:

    1. Har du nån blogg?
    2. Var bor du?
    3. Vad gör du helst när du har en dag över?
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur?
    5. Din bästa TV_serie?
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av?
    7. Mår du bra?

    1. Jag har en blogg – jonnalindroth.blogspot.com där jag skriver om mina egna erfarenheter av mörker.
    2. Tranås
    3. Går på picknick eller ligger i solen och läser tror jag.
    4. Nej
    5. Jag har inte sett någon tv-serie sen jag var fast i OTH i högstadiet, så svarar nog pass på den frågan.
    6. Jag tycker du är bra, önskar gärna lite mer, men jag förstår verkligen om du inte vill/hinner/kan/orkar mer. Det ska vara utan press!
    7. Jag mår bättre än på länge, önskar jag kunde kalla det bra. men jag vet inte.

  49. Sara skriver:

    1. Ja!
    2. I Göteborg
    3. Går upp tidigt, går runt och skrotar, lagar mat väldigt länge + hänger med bra folk
    4. Nej
    5. Twin Peaks, dör vad bra det är
    6. Jag tycker att det är bra att det är lite av varje, att det blir lite som du känner. Att både det fina och det jobbiga får rum.
    7. Jag mår väldigt bra, och jag är så himla lycklig över att det har blivit så tillslut.

  50. theresean skriver:

    1, Ja, en pendlande. http://theresean.wordpress.com
    2. I sydöstra Norge.
    3. Vet inte. Har aldrig någon dag över.
    4. Nej. Det tror jag inte.
    5. Gilmore Girls, HIMYM, Revenge, Desperate Housewives återkommer ibland, True Blood..jag gillar det, Nashville – inte för att det är bra men för att det får mig att vilja skriva musik. Jag strängade om gitarren för den sakens skull. Castle.
    6.Är ny läsare av din blogg. Tycker om den!
    7. Nej. Men det blir bättre.

  51. Karin skriver:

    1. Har du nån blogg? Ja, karinhagglund.se/blogg
    2. Var bor du? Stockholm
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Sover middag, tittar på serier, går ut och går, okynnesritar.
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur? Näe.
    5. Din bästa TV_serie? Spung!
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Vill ju alltid ha mer av allt.
    7. Mår du bra? Jag mår okej.

  52. Frida Gro skriver:

    1. Har du nån blogg? Ja, fridagro.blogspot.com – men jag bloggar inte så ofta längre.
    2. Var bor du? Stockholm
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Tar det ganska lugnt, gör något kul på kvällen.
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur? Nej.
    5. Din bästa TV_serie? Six feet under.
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Mer längre texter.
    7. Mår du bra? Ja.

  53. siri skriver:

    Hej!

    1. nepp
    2. Malmö
    3. Yogar, styr upp allt det där som man borde göra,träffar vänner, pysslar
    4. nepp
    5. twin peaks, (the wire)
    6. fan, vet inte. gillar mest att komma in här och känna att det finns fler som jag, du är helt klart en viktig röst i en annars ganska glättig bloggvärld… eller jo, jag skulle vilja veta vad du jobbar med, om du vill skriva om det
    7. jo,men just nu gör jag det.. försöker hålla borta stress och oro och det går ganska bra, men livet alltså, det är svårt!

  54. Cat skriver:

    1. Har du nån blogg? Japp, http://jagstamparpaditthjarta.blogspot.com
    2. Var bor du? I Norrköping.
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Det går i perioder… Men tar en fika med nån kompis, pysslar, slösurfar, kollar om det finns något gratisevenemang i stan och liknande saker. Fast just nu är jag väldigt inne på att spela Super Mario på wii 🙂
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur? Nej.
    5. Din bästa TV_serie? Har ett djupt förhållande med Grey’s Anatomy sedan några år tillbaka. Annars Buffy the Vampire Slayer, Six Feet Under och OZ.
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Oj, vet inte. Gillar bloggen som den är, att du lyckas skriva viktiga saker med några få ord. Jag är en sån där som alltid använder för många ord för att få fram det jag vill ha sagt (märktes kanske med den meningen).
    7. Mår du bra? Nej, oroar sönder mig för jobb, framtid och ekonomi. Fast jag har mått sämre.

  55. Angelina skriver:

    1. Blogg och blogg, bildblogg! http://angelinafredriksson.tumblr.com/
    2. Stockholm
    3. Just nu – ritar!
    4. Ja. När, var, hur förstår du av bloggadressen
    5. Felicity!
    6. Fortsätt som du gör – jag gillar det ärliga men också det fina och tipsiga 🙂
    7. Ja, jag mår rätt bra tack och lov!

  56. Lina skriver:

    Känns inte riktigt som jag får kommentera, för jag är en sån där som läser utan att aldrig nånsin kommentera, men här kommer det i alla fall!

    1. Nej
    2. Göteborg
    3. Ser på film, träffar vänner, dansar lindyhopp, åker hem till snön!
    4. Nej
    5. Det går i perioder Men S.P.U.N.G!
    6. Jag tycker att det är bra som det är:)
    7. Jag vet inte. Inte egentligen kanske, men just nu känns det okej!

  57. caroline skriver:

    1. Har du nån blogg? nope
    2. Var bor du? stockholm
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? eftersom jag ofta är ledig någon dag i veckan (jobbar som sjuksköterska och därmed treskift inkl helg) blir det mestadels halvtråkiga saker som typ städa, plocka i ordning, slöhänga vid datorn, gå en promenad, laga storkok till matlådor mm. saker som iofs gör mig nöjd efteråt när jag gjort dem. men jag kämpat för att bli bättre på att göra saker jag faktiskt vill och gillar, som typ ta mej till nya affärer/stadsområden/fik/museer och sticka/sy/se film mm. är dock dålig på att göra sånt på egen hand.
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur? njaaee, jag har sett dig IRL men vi pratade inte. det var på en miniendagsfestival på djurgården i stockholm i somras. jag blev för blyg/starstruck när jag såg dej och vågade inte säga hej. har även suttit bakom din kompis emmy på en buss en gång och varit starstruck, hehe.
    5. Din bästa TV_serie? ser mest saker på svtplay. gillar typ historieätarna, på spåret, kobra. nu senast var jag kär i ”portkod 1321”. och i helgen fick jag äntligen se girls! frälst! bästa serie ecer är dock utan tvekan six feet under.
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? läser ju din blogg för att den är just som den är. men jag gillar bilder mest speciellt på august o julian!
    7. Mår du bra? ja det gör jag!

  58. hanna skriver:

    1. lite halvt sådär http://hannapaulina.tumbr.com (+ en hemlig)
    2. i Malmö sedan snart 3 månader tillbaka.
    3. dricker öl och går på spelning. eller åker iväg någonstans, bara för att. ta en kompis under armen och göra precis vad man känner för.
    4. nej, det har vi inte.
    5. har så svårt att följa grejer så, men Portlandia är bäst just nu. så roligt.
    6. jag tycker att din blogg är alldeles fantastiskt fin som den är.
    7. nej. inte speciellt.

  59. T skriver:

    1. Har du nån blogg? Japp.
    2. Var bor du? Just nu i Sydney.
    3. Vad gör du helst när du har en dag över? Hänger på stranden eller i sängen, kikar på serier/filmer, lagar mat osv.
    4. Har vi träffats IRL? Om vi gjort det, När var hur? Nej.
    5. Din bästa TV_serie? Girls, är helt frälst!
    6. Vad skulle du vilja att jag skrev mer av/visade mer av? Det är bra och fint och tankeväckande som det är!
    7. Mår du bra? Jag tror inte det, men jag tänker må bra snart!

  60. Helene skriver:

    1, Javisst.. http://www.ninniz.blogg.se
    2, Stockholm
    3, Kollar film, fikar med vänner, dricker öl.
    4, Nope
    5, SoA, just nu iaf men det varierar lite
    6, Tycker att det är finfint som det är!
    7, Ganska, har fortfarande lite bakismage sen helgen så snart är allt kalas igen!

  61. Maria skriver:

    1. Ja, http://skapande.blogsome.com fast den är lite trött.
    2. Västra sidan av Tvärån.
    3. läser, kollar film, hänger, slöjdar, stirrar i väggen
    4. Vi gick i samma högstadium, så indirekt om inte annat.
    5. Six feet under, Treme, Dexter, The Wire och lite sånt. Älskar På spåret. Pappas pengar var grymt! Och så gillar jag tanken på hur bra serien Spung var. Som jag vet att du skrivit en del om genom åren.
    6. Fortsätt som du gör, du gör det bra! Lite mer bilder kanske?
    7. Egentligen gör jag det, men tror jag fått någon jävla influensa som satt sig i magen, så lite vissen för stunden.

  62. jm skriver:

    1. Nej
    2. Örebro
    3. Läser, promenerar, fikar samt hänger med min dotter
    4. Ja, flera gånger för många år sedan, hemma hos ditt ex (mariehem), hos mitt (redan då) ex och diverse uteställen
    5. The West Wing
    6. Hittade hit när jag funderade på inredning så …
    7. Jovars

  63. Karolina skriver:

    1. Ja, pleuvoir.blogg.se.
    2. Stockholm.
    3. Sover eller läser litteratur från 1900talets början om olycklig kärlek osv.
    4. Nej, men det skulle vara fint. Du är lite av min idol.
    5. Game of Thrones, Misfists och Glee. Och Mad Men förstås!
    6. Din blogg är så himla fin, önskar du skulle updatera lite oftare bara. Och mer bilder!
    7. Jag låtsas som att jag gör det i alla fall.

    • Teres skriver:

      Vad fint! Jag är i stockholm andra helgen i feb. Du får hålla utkik å komma å säga hej i fall du ser mä!

  64. Sofia skriver:

    1. Nej, har försökt flera gånger, men det blir aldrig bra, aldrig så som jag vill.
    2. Umeå, Mariehem
    3. Ligger i sängen, kollar serier och äter choklad
    4. Yes, på TC en gång (joel spelade musik och jag och min pojkvän var de enda på dansgolvet den kvällen, jag gick fram och sa att din blogg var bra, vi pratade lite) och så på ICA en gång och så brukar jag se dig på stan ibland.
    5. GIRLS!!!!!!!!!!!!
    6. Fortsätt på samma sätt, du är så bra som du är
    7. Inte idag, svider i ögonen för jag har gråtit hela natten, men rent generellt så ja

  65. Klara skriver:

    1. Ja
    2. Uppsala
    3. Hälsar på mina syskonbarn eller ser serier i sängen
    4. Vi träffades en gång i en soffa på Kamenski för att du kände min vän Kristoffer och du berättade om en kille du träffat och om det var ok att smsa honom.
    5. Doctor who
    6. Hur du går vidare med jakten på ditt välmående
    7. Sådär, men det blir bättre hela tiden

  66. Helén skriver:

    1. Nej.
    2. Holmsund
    3. Om jag fick en dag över för mig själv skulle jag ligga i sängen hela dagen, lätt!
    4. Vi gick på samma högstadium & hade några gemensamma vänner så, japp!
    5. Kan omöjligt välja en men jag älskar ju kiminalare.
    6. Hittade hit igår så jag tycker att allt är intressant just nu.
    7. Nja, halvt utbränd tvåbarnsmorsa men det ger sig väl så småningom.

  67. M. skriver:

    1. Nej.
    2. Göteborg
    3. Dricker kaffe, dricker öl, äter pasta, hånglar, skrattar och ser dokumentärer.
    4. Ja, på en förfest hos dig, där du bodde förut, jag var skitliten och du kommer nog inte ihåg mig. Vi har en del gemensamma kompisar och jag brukar dansa på dina dansgolv.
    5. Upp till kamp, Skins första säsonger, Game of thrones och Girls.
    6. Mer av allt! Du verkar så sjukt magisk.
    7. Ja, lite ont i hjärtat bara.

Lämna en kommentar